Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozan, Murat
dc.contributor.authorKüçüközer, Hüseyin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:35Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:35Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4993
dc.descriptionKüçüközer, Hüseyin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin basınç ünitesi ile ilgili olarak problem çözümlerinde yaptıkları hataları ortaya çıkarmak ve bu hatalar arasındaki ilişkileri belirlemektir. Veriler; basınç ünitesindeki konuların tümünü kapsayan bir test uygulanarak elde edilmiştir. Bu test, ilgili literatürden de yararlanarak hazırlanan 8 maddeden oluşmaktadır. Veri analizinde yapılan hataların frekansları ve yüzdelik dağılımları belirtilmiş olup, hataların birbirleriyle ilişkisi kümeleme analizi ile yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları; öğrencilerin problem çözümlerinde en çok işlemsel ve kavramsal hatalar yaptıklarını göstermiştir. Ayrıca basınç ünitesi içinde farklı konulardaki kavramsal hataların kendi aralarında hata kümeleri oluşturdukları gözlemlenirken, işlemsel hataların ise bu kavramsal hata kümelerine dağılımı söz konusu olmuştur. Yalnızca formüllerden kaynaklanan hatalar başka hata kümeleri ile birliktelik kurmamış ve ayrı bir hata kümesi olarak karşımıza çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to assess the elementary school (7th class) students #8217; errors concerning the pressure and determine the relationships among these errors. The data was obtained from a test covering all subjects of the pressure unit. This eight-item test was prepared based on the literature. In the data analysis, frequencies and percentage distribution of the errors were determined and relationships among the types of errors were also investigated using hierarchical clustering. The result of the study revealed that the students have conceptual and procedural errors the most. Results also indicate that conceptual errors in different subjects of the pressure unit constitute error categories among themselves, but procedural errors distributed among this conceptual error categories. On the other hand, errors concerning the formulas don #8217;t constitute a relationship with the other error categories maintain a different one.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectPressureen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectError Categoriesen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectBasınçen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectHata Kategorilerien_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin basınç konusu ile ilgili problemlerin çözümünde yaptıkları hatalaren_US
dc.title.alternativeElementary school students? Errors in solving problems related to pressure subjectsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster