Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozan, Murat
dc.contributor.authorKüçüközer, Hüseyin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:40Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:40Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5032
dc.descriptionKüçüközer, Hüseyin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin etkinliklere öğrencileri ne derece dahil ettiklerini ve problem çözmeye olan yaklaşımları ile karşılaştıkları zorlukları araştırmaktır. Çalışmaya Balıkesir'deki ilköğretim okullarından 149 öğretmen katılmıştır. Araştırmada kullanılan anket iki ana bölümden oluşmaktadır. Verilerin analizinde öğretmenlerin maddelere verdikleri yanıtların frekansları ve yüzdelik dağılımları hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en çok üzerinde durdukları etkinlikler; görsel ve yazılı materyallerden yararlanmak, yazılı ve sözlü değerlendirmelerde bulunmak ve kavramların açıklanması şeklindedir. Öğretmenleri problem çözme konusunda en çok etkileyen faktörler sırasıyla; ders saatlerinin azlığı, öğrenilenleri sürekli kontrol etme ihtiyacı ve sınavlar için öğretim programını bitirme zorunluluğu hissetmek şeklindedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the extent to which science teachers engaged students in science activities and taught problem solving and also the difficulties faced by science teachers in implementing the problem-solving method in the science classroom. The survey involved 149 teachers in Balıkesir elementary schools. The instrument used in this study was a questionnaire that had two main sections. The statistical techniques that were used in the study are the frequency and percentage distribution. It was found that the most emphasized activities were using the audio-visual materials on related topic, making quiz or class test and explaining the concepts. The factors that affect the use of problem solving in science classrooms are the time tabling constraints, the need to maintain control of pupils #8217; learning and the feeling constraint to complete the science curriculum for examinations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectScience Activitiesen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectFen Etkinliklerien_US
dc.titleFen ve teknoloji öğretmenlerinin fen etkinliklerine ve problem çözmeye ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeScience teachers? Opinions about science activities and problem solvingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage218en_US
dc.identifier.endpage231en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster