Türkçe öğretmen adayları ve türkçe öğretmenlerinin yan alan coğrafya derslerine yönelik tutumları
Özet
Çalışmanın amacı, yan alan dersleri olarak coğrafya dersini alan ve almayan Türkçe öğretmen adayı öğrencilerin coğrafya dersine yönelik tutumlarının tespit edilmesidir. Çalışmada ayrıca, Türkçe öğretmenlerin bu konudaki tutumlarının karşılaştırmalarının yapılması da amaçlanmıştır. Araştırmanın amacıyla bağlantılı olarak, örneklemi üç farklı grup oluşturmuştur. İlk grup Dumlupınar Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde birinci sınıfa devam eden 29 öğretmen adayı öğrencidir. İkinci grup aynı bölümde ikinci ve üçüncü sınıfa devam eden 59 öğrencidir. Örneklemdeki üçüncü grup ise Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda çalışan 37 Türkçe öğretmenidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anketler kullanılmıştır. Veriler, Mart 2007’de toplanmış ve verilerin analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Yan alan olarak sosyal bilgiler eğitimi alan Türkçe öğretmen adaylarının coğrafyaya yönelik olarak kısmen ılımlı yaklaşımlar geliştirmiş oldukları düşünülmektedir. The aim of the study is to determine the attitudes of the prospective Turkish Language teachers who take and who do not take the geography course as a minor study towards the geography course. Also, it is aimed at measuring the attitudes of Turkish Language teachers regarding that matter and making comparisons among them. Related with the aim of the study, the sample is composed of three different groups. The first group is the 29 freshmen at the Department of Turkish Language Education. The second group consists of 59 sophomores and seniors attending the same department. The third group, on the other hand, is the 37 Turkish Language teachers working at the school of Ministry of Education. Questionaires were used as data gathering instruments. Data were gathered in March, 2007, and they were analyzed using the SPSS program. It can be considered that the prospective Turkish Language teachers, who take social sciences education as the minor field of study, have moderate attitudes towards geography course.