Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzel, Ali
dc.contributor.authorTaş, Halil İbrahim
dc.contributor.authorDemirci, Ali
dc.contributor.authorÖzdemir, Hakan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:56Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:56Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1302-7956
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5162
dc.descriptionTaş, Halil İbrahim (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, yan alan dersleri olarak coğrafya dersini alan ve almayan Türkçe öğretmen adayı öğrencilerin coğrafya dersine yönelik tutumlarının tespit edilmesidir. Çalışmada ayrıca, Türkçe öğretmenlerin bu konudaki tutumlarının karşılaştırmalarının yapılması da amaçlanmıştır. Araştırmanın amacıyla bağlantılı olarak, örneklemi üç farklı grup oluşturmuştur. İlk grup Dumlupınar Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde birinci sınıfa devam eden 29 öğretmen adayı öğrencidir. İkinci grup aynı bölümde ikinci ve üçüncü sınıfa devam eden 59 öğrencidir. Örneklemdeki üçüncü grup ise Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda çalışan 37 Türkçe öğretmenidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anketler kullanılmıştır. Veriler, Mart 2007’de toplanmış ve verilerin analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Yan alan olarak sosyal bilgiler eğitimi alan Türkçe öğretmen adaylarının coğrafyaya yönelik olarak kısmen ılımlı yaklaşımlar geliştirmiş oldukları düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the attitudes of the prospective Turkish Language teachers who take and who do not take the geography course as a minor study towards the geography course. Also, it is aimed at measuring the attitudes of Turkish Language teachers regarding that matter and making comparisons among them. Related with the aim of the study, the sample is composed of three different groups. The first group is the 29 freshmen at the Department of Turkish Language Education. The second group consists of 59 sophomores and seniors attending the same department. The third group, on the other hand, is the 37 Turkish Language teachers working at the school of Ministry of Education. Questionaires were used as data gathering instruments. Data were gathered in March, 2007, and they were analyzed using the SPSS program. It can be considered that the prospective Turkish Language teachers, who take social sciences education as the minor field of study, have moderate attitudes towards geography course.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectYan Alanen_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectProspective Teachers of Turkish Languageen_US
dc.subjectMinor Field of Studyen_US
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.titleTürkçe öğretmen adayları ve türkçe öğretmenlerinin yan alan coğrafya derslerine yönelik tutumlarıen_US
dc.title.alternativeThe attitutes of prospective turkish language teachers and turkish language teachers towards minor geography coursesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDoğu Coğrafya Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster