Güncel Gönderiler: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 643, listelenen: 41-60
-
Analysis of studies that were carried out using chemistry textbooks: A meta-synthesis study
(Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)This is a meta-synthesis of studies that used chemistry textbooks approved by the Ministry of National Education (MoNE). The study was carried out using the document review method, one of the qualitative research ... -
Kimyasal bağlar konusunda başarı testi geliştirme çalışması
(Manisa Celâl Bayar Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı “Kimyasal Bağlar” konusunda geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış çoktan seçmeli bir başarı testi geliştirmektir. Alanyazın incelemesinden sonra konu ve kazanımların belirlendiği çalışmada, 22 ... -
The effect of problem-solving strategies education on developing mathematical literacy
(Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak., 2022)One of the most significant areas of mathematics education today is how to improve students' mathematical literacy success and level. In this context, the study aimed to examine the effect of problem-solving strategies ... -
Development of basic biotechnology knowledge scale (BBKS) with rasch measurement model
(Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak., 2022)The purpose of this study was to develop a scale to measure basic biotechnology knowledge, examine the psychometric properties of the scale, and investigate whether there are differences in the test performances of high ... -
Analysis of the experiments in the chemistry textbooks in terms of the laboratory study goal of the 2018 chemistry curriculum and comparison with the case of science high school
(Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak., 2022)Abstract – This study aims to examine to what extent the goal of the 2018 Chemistry Curriculum for experimental studies overlaps with the acquisitions of the curriculum and to what extent upper-secondary school chemistry ... -
Öğrencilerin kesir ve yüzde problemleri konusundaki problem kurma becerilerinin 9. ve 10. sınıftaki durumlarının karşılaştırılması
(2021)Bu çalışmada, 9. ve bir sonraki yıl 10. sınıfa geçen aynı öğrencilerin “Kesir ve Yüzde Problemleri” konusundaki problem kurma becerilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Kocaeli’nin Gebze ilçesinde bulunan ... -
Ortaokul öğrencilerinin mutasyon, modifikasyon ve adaptasyon kavramları ile ilgili bilişsel yapıları: Çizme-yazma tekniği
(2022)Araştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf DNA ve Genetik Kod Ünitesi’nde yer alan mutasyon, modifikasyon ve adaptasyon kavramlarının öğretimi sonrası, öğrencilerin bu kavramlarla ilgili bilişsel yapılarının belirlenmesidir. ... -
Interstitial and phytal harpacticoid (copepoda, harpacticoida) fauna of the mediolittoral zone of the Biga Peninsula (Çanakkale, Turkey)
(2022)In this study, interstitial and phytal harpacticoid copepods distributed along the mediolittoral zone of the Biga Peninsula were investigated. The samplings were made from 26 different stations seasonally between April - ... -
A note on transitive action of the extended modular group on rational numbers
(2022)The extended modular group $overline{Gamma}$ is isomorphic to the amalgamated free product of two dihedral groups $D_2$ and $D_3$ with amalgamation $mathbb{Z}_2$. This group acts on rational numbers transitively. In this ... -
TÜBİTAK 4004 fen projelerine yönelik tematik içerik analizi
(2022)Bu çalışmada TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında, 2016-2020 yılları arasın- da desteklenmesine karar verilen fen projelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında 119 proje incelenmiştir. ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin sorgulamaya dayalı öğrenmede soru sormaya yönelik görüşlerinin incelenmesi
(2022)Bilimsel sorgulamanın temelinde yer alan merak soru sormayı da beraberinde getirmektedir. Fen derslerinde öğrencilerin öğretmenlerine ve birbirlerine soru sormaları ile birlikte, öğretmenler de öğrencilere sorular yö ... -
Öğrenme alanlarına göre kullanılan problem türleri: PISA ve ulusal sınavlar üzerine karşılaştırmalı bir analiz
(2022)Bir öğretim programında yer verilen öğrenme alanlarının bilgiyi ele alış biçimleri, öğrenme-öğretme stratejileri ve alışkanlıkları değişebildiği gibi bu öğrenme alanlarına ait konuların değerlendirme biçimleri ve bu ... -
Türkiye’de eğitim ve öğretim programları, çevre okuryazarlığının gerçekleştirilmesini ne kadar desteklemektedir?
(2022)Çevre eğitiminin amacı, toplumdaki bireyleri çevre sorunları konusunda aktif katılım gösteren çevre okuryazarı bireyler yapmaktır. Eğitim ve öğretim programları da öğrencilerin çevre okuryazarlığı kazanmalarını amaçlamaktadır. ... -
Kimya ders kitapları kullanılarak yapılan çalışmaların analizi: Bir meta sentez araştırması
(2022)Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından onaylanmış kimya ders kitaplarının kullanıldığı çalışmaların bir meta sentezidir. Nitel araştırma yöntemlerden biri olan doküman inceleme yöntemi kullanılarak yürütülen ... -
A Suggestion and evaluation of a STEM activity about friction coefficient for pre-service science teachers
(2022)In this study, the process of developing and evaluating a STEM activity which can be implemented during Science Teaching Laboratory Practice course in accordance with the 5E Model related to the concept of friction coefficient ... -
The shifted odd divisor functions and divisor leaves model
(2023)In this research, modelling of the leaves with the help of divisor functions are worked on. Given a positive integer k (1 ? k ? 100), we investigate solutions of the equation ?(n) = ?(n + 2k) with odd square-free ... -
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal gösterimlerle ilgili anlayışlarının incelenmesi
(2023)Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerle ilgili anlayışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 3. ve 4. sınıf 18 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplamak ... -
21. yy becerileri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması
(2023)Çalışmanın amacı, 21. Yy Becerileri Ölçeğini Türk kültürüne uyarlamaktır. Çalışmanın örneklemini 2021-2022 akademik yılı bahar döneminde 244 biyoloji, fen ve matematik alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri ... -
2018 ortaöğretim kimya dersi öğretim programının içeriğinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımına ait unsurlar
(2023)Bu çalışmada, 2018 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan ortaöğretim kimya dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programının içeriğinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımına ait unsurların belirlenmesi ... -
2005-2022 Yılları arasında matematik eğitiminde yapılan problem çözme ile ilgili lisansüstü tezlerin sistematik incelemesi
(2023)Ülkemizde, 2005–2006 öğretim yılında ülke genelinde uygulamaya konulan ilköğretim matematik programında akıl yürütme, problem çözme, ilişkilendirme gibi üst düzey zihinsel becerilerin kazanılmasının önemi vurgulanmakta, ...