Güncel Gönderiler: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 658, listelenen: 61-80
-
Öğrencilerin kesir ve yüzde problemleri konusundaki problem kurma becerilerinin 9. ve 10. sınıftaki durumlarının karşılaştırılması
(2021)Bu çalışmada, 9. ve bir sonraki yıl 10. sınıfa geçen aynı öğrencilerin “Kesir ve Yüzde Problemleri” konusundaki problem kurma becerilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Kocaeli’nin Gebze ilçesinde bulunan ... -
Ortaokul öğrencilerinin mutasyon, modifikasyon ve adaptasyon kavramları ile ilgili bilişsel yapıları: Çizme-yazma tekniği
(2022)Araştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf DNA ve Genetik Kod Ünitesi’nde yer alan mutasyon, modifikasyon ve adaptasyon kavramlarının öğretimi sonrası, öğrencilerin bu kavramlarla ilgili bilişsel yapılarının belirlenmesidir. ... -
Interstitial and phytal harpacticoid (copepoda, harpacticoida) fauna of the mediolittoral zone of the Biga Peninsula (Çanakkale, Turkey)
(2022)In this study, interstitial and phytal harpacticoid copepods distributed along the mediolittoral zone of the Biga Peninsula were investigated. The samplings were made from 26 different stations seasonally between April - ... -
A note on transitive action of the extended modular group on rational numbers
(2022)The extended modular group $overline{Gamma}$ is isomorphic to the amalgamated free product of two dihedral groups $D_2$ and $D_3$ with amalgamation $mathbb{Z}_2$. This group acts on rational numbers transitively. In this ... -
TÜBİTAK 4004 fen projelerine yönelik tematik içerik analizi
(2022)Bu çalışmada TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında, 2016-2020 yılları arasın- da desteklenmesine karar verilen fen projelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında 119 proje incelenmiştir. ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin sorgulamaya dayalı öğrenmede soru sormaya yönelik görüşlerinin incelenmesi
(2022)Bilimsel sorgulamanın temelinde yer alan merak soru sormayı da beraberinde getirmektedir. Fen derslerinde öğrencilerin öğretmenlerine ve birbirlerine soru sormaları ile birlikte, öğretmenler de öğrencilere sorular yö ... -
Öğrenme alanlarına göre kullanılan problem türleri: PISA ve ulusal sınavlar üzerine karşılaştırmalı bir analiz
(2022)Bir öğretim programında yer verilen öğrenme alanlarının bilgiyi ele alış biçimleri, öğrenme-öğretme stratejileri ve alışkanlıkları değişebildiği gibi bu öğrenme alanlarına ait konuların değerlendirme biçimleri ve bu ... -
Türkiye’de eğitim ve öğretim programları, çevre okuryazarlığının gerçekleştirilmesini ne kadar desteklemektedir?
(2022)Çevre eğitiminin amacı, toplumdaki bireyleri çevre sorunları konusunda aktif katılım gösteren çevre okuryazarı bireyler yapmaktır. Eğitim ve öğretim programları da öğrencilerin çevre okuryazarlığı kazanmalarını amaçlamaktadır. ... -
Kimya ders kitapları kullanılarak yapılan çalışmaların analizi: Bir meta sentez araştırması
(2022)Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından onaylanmış kimya ders kitaplarının kullanıldığı çalışmaların bir meta sentezidir. Nitel araştırma yöntemlerden biri olan doküman inceleme yöntemi kullanılarak yürütülen ... -
A Suggestion and evaluation of a STEM activity about friction coefficient for pre-service science teachers
(2022)In this study, the process of developing and evaluating a STEM activity which can be implemented during Science Teaching Laboratory Practice course in accordance with the 5E Model related to the concept of friction coefficient ... -
The shifted odd divisor functions and divisor leaves model
(2023)In this research, modelling of the leaves with the help of divisor functions are worked on. Given a positive integer k (1 ? k ? 100), we investigate solutions of the equation ?(n) = ?(n + 2k) with odd square-free ... -
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal gösterimlerle ilgili anlayışlarının incelenmesi
(2023)Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerle ilgili anlayışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 3. ve 4. sınıf 18 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplamak ... -
21. yy becerileri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması
(2023)Çalışmanın amacı, 21. Yy Becerileri Ölçeğini Türk kültürüne uyarlamaktır. Çalışmanın örneklemini 2021-2022 akademik yılı bahar döneminde 244 biyoloji, fen ve matematik alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri ... -
2018 ortaöğretim kimya dersi öğretim programının içeriğinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımına ait unsurlar
(2023)Bu çalışmada, 2018 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan ortaöğretim kimya dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programının içeriğinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımına ait unsurların belirlenmesi ... -
2005-2022 Yılları arasında matematik eğitiminde yapılan problem çözme ile ilgili lisansüstü tezlerin sistematik incelemesi
(2023)Ülkemizde, 2005–2006 öğretim yılında ülke genelinde uygulamaya konulan ilköğretim matematik programında akıl yürütme, problem çözme, ilişkilendirme gibi üst düzey zihinsel becerilerin kazanılmasının önemi vurgulanmakta, ... -
TGA destekli sorgulama temelli öğretimin akademik başarıya ve bilimsel sorgulama becerisine etkisi
(2023)Bu çalışmada elektrik ünitesinde tahmin-gözlem-açıklama (TGA) destekli sorgulamaya dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarısı ile bilimsel sorgulama becerilerine etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu çalışmada ... -
Lise öğrencilerinin düşünme stilleri ile çevresel bakış açıları arasındaki ilişki
(2023)Bu araştırmada lise öğrencilerinin çevresel bakış açıları (ekosentrik, antroposentrik) ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma lise öğrencilerinin çevresel bakış açılarının ve düşünme ... -
CERN teacher’s program review in the context of interactive learning environments
(2023)Teachers attend many courses, seminars, and workshops at the national and international levels to ensure their professional development. This study aims to investigate the opinions and achievements of the teachers who ... -
Investigation of the relationship between elementary school mathematics teacher candidates' attitudes towards STEM education and their proficiency perceptions of 21st century skills
(2023)This study aimed to determine the relationship between elementary mathematics teacher candidates' attitudes towards STEM education and proficiency perceptions of 21st-century skills. The relational screening model, which ... -
BİLSEM fen bilimleri dersi öğretim programı bireysel yetenekleri fark ettirme kazanımlarının yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi
(2023)Bilim ve teknolojideki gelişmeler, eğitimde program geliştirme çalışmalarını gerekli kılmıştır. Eğitim programlarının amacına ulaşması, belirli bir hiyerarşi içinde yürütülen öğretim programlarıyla mümkündür. Bu çalışmada, ...