Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 122, listelenen: 101-120
-
Evaluation of secondary school 10th grade chemistry instructional curriculum
(2014)Bu çalışmada, Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programını, genel amaçlar, kazanımlar, etkinlikler ve değerlendirme boyutları açısından, programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmek ... -
Bir öncü ve eseri: Planlı eğitim ve değerlendirme - Türkiye'de bilimsel-teknik program geliştirme paradigmasının doğuşu
(2015)Türkiye'de program alanının akademik bir çalışma alanı olması 1945 sonrasında yaşanan sosyokültürel ve siyasal gelişmeler doğrultusunda olmuştur. Bu gelişmeler içinde Türkiye'nin ABD'nin müttefiki olmasıyla gerçekleşen ve ... -
Türkçe derslerinde yürütülen proje çalışmalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
(2015)Türkçe derslerindeki proje ödevi uygulamalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesinin amaçlandığı bu araştırmada, betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim ... -
Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri (Çine ilçesi örneği)
(2015)Araştırmanın amacı Türk eğitim sisteminde 2005 yılında uygumaya konan yapılandırmacı öğrenme ortamları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın ... -
Tutum ve değerler kapsamında polis meslek
(2015)Bu çalışmanın amacı Balıkesir Polis Meslek Yüksekokulu'nda (Balıkesir PMYO) uygulanmakta olan resmi program dışında örtük programın kapsamının ne olduğunu açığa çıkarmaktır. Durum çalışması desenine göre tasarlanan, nicel ... -
Turlarda turistlerin sergiledikleri davranış kalıplarının belirlenmesi: Turist rehberlerine yönelik bir araştırma
(2015)Bu araştırmanın amacı Türkiye'ye gelen turistlerle birebir ve etkin iletişim kuran, turistlerin tatil deneyimlerini değerlendirme sürecine katma değer sağlayan turist rehberlerinin gözüyle turistlerin karakteristik özellikleri ... -
John Franklin Bobbitt'te program düşüncesinin gelişimi: Tarihsel bir inceleme
(2015)Bu çalışmanın amacı eğitim programları ve öğretim alanında oldukça güçlü bir akım olan ve günümüzde etkisini hâlâ devam ettiren rasyonel, planlamacı ve bilimsel teknik program geliştirme perspektifinin temellerini, J. F. ... -
Chen inequalities for submanifolds of generalized space forms with a semi-symmetric metric connection
(2016)We investigate sharp inequalities for submanifolds in both generalizedcomplex space forms and generalized Sasakian space forms with a semisymmetric metric connection -
Öğretmenlerin BİT entegrasyon yaklaşımlarının ölçülmesine yönelik ölçek geliştirme
(2016)Bu araştırmada öğrenme öğretme sürecine Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) entegrasyon yaklaşımlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Ölçek, geleneksel entegrasyon (GE), bilişsel yapılandırmacılık ... -
Farklı alanlardaki öğretim elemanlarına yönelik metaforların eğitim felsefeleri çerçevesinde incelenmesi
(2016)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının farklı alanlardaki öğretim elemanlarına yönelik metaforları çerçevesinde öğretim elemanlarının eğitim felsefelerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni ... -
20. yüzyılda ilerlemeci bir filozof: William H. Kilpatrick
(2016)Bu çalışmanın amacı ilerlemeci eğitim felsefesinin Dewey ile birlikte teorisyenlerinden biri olan William H. Kilpatrick'in eğitim felsefesi ve ileri sürdüğü proje yönteminin esaslarını inceleyerek günümüze olan yansımalarını ... -
A comparative investigation of the chemistry curricula of Finland and Turkey
(2016)Bu çalışmada, Finlandiya ve Türkiye'deki kimya öğretim programları kazanım, içerik ve değerlendirme yönünden karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak çalışmada yatay ... -
İlkokul 4. Sınıf matematik dersinde oluşturulan öğretim tasarımına dayalı uygulamaların etkililiği
(2017)Bu araştırmanın amacı İlkokul 4. sınıf matematik dersinde Dick ve Carey öğretim tasarımı modeli esas alınarak oluşturulan özgün öğretim tasarımına dayalı uygulamaların, öğrencilerin bilişsel, sosyal becerilerine, duyuşsal ... -
İlkokul öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(2017)-Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerini farklı değişkenlere göre belirlemektir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili ... -
Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik kavramsal bilgileri, bilgi düzeyleri ve sınıf içi uygulamaları: bir ölçek geliştirme
(2017)Bu araştırmada çokkültürlü eğitim bağlamında yapılacak çalışmalarda kullanılabilecek öğretmenlerin kavramsal bilgilerini, uygulamaya yönelik bilgi düzeylerini ve sınıf içi uygulamalarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmek ... -
Prozodi ile okuduğunu anlama arasındaki ilişki
(2017)Bu araştırmanın amacı prozodi ile okuduğunu anlama arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu doğrultuda ilk olarak prozodi ile okuduğunu anlama arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına bakılmıştır. İkinci olarak ise prozodinin, ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine ilişkin görüşleri
(2017)Bu araştırmanın amacı, "sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimi hakkındaki görüşlerini ve bu görüşler arasında çeşitli değişkenler açısından anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek"tir. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, ... -
Liselerde sık karşılaşılan öğrenci problemleri
(2017)Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin problem alanlarını tespit etmektir. Belirlenen problemlere yönelik rehberlik servisinin bireyin ihtiyaçlarının karşılanması ve okul yönetiminin oluşabilecek sorunlara karşı önlem ... -
Scratch yazılımının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerine etkisi
(2017)- Bu çalışmada, Scratch eğitimi alan öğrencilerin Bilgisayarca Düşünme Becerileri Ölçeği (BDBÖ) puanları ile bilişim teknolojileri ve yazılım dersine ait başarı puanları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve scratch eğitiminin ... -
Öğretmenlerin yaşam stilleri ve sınıf yönetim profillerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(2017)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin sahip oldukları yaşam stilleri ile sınıf yönetimi profilleri arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Çalışmada öğretmen adayların yaşam stillerini belirlemek amacıyla, Yaşam stilleri ...