Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 122, listelenen: 81-100
-
Örgütsel yenileşme ve örgütsel kültür
(2007)Bu çalışmanın amacı, örgütsel yenileşme ile örgüt kültürü arasındaki ilişkinin kuramsal analizini yapmaktır. Örgüt kültürünün göz ardı edilerek yapılan yenileşme uygulamalarının başarısız olacağına ilişkin sayıltıdan hareket ... -
Türkçe öğretmen adayları ve türkçe öğretmenlerinin yan alan coğrafya derslerine yönelik tutumları
(2008)Çalışmanın amacı, yan alan dersleri olarak coğrafya dersini alan ve almayan Türkçe öğretmen adayı öğrencilerin coğrafya dersine yönelik tutumlarının tespit edilmesidir. Çalışmada ayrıca, Türkçe öğretmenlerin bu konudaki ... -
Okul yöneticilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetini algılamaları
(2007)Problem Durumu: Okulların bilgi toplumunda yerlerini alabilmeleri için, bilgi toplu- munun sahip olduğu değerleri benimsemesi ve uygulaması, yetiştirdiği ve çalıştır- dığı personelin de buna paralel olarak değişmesi önem ... -
Coğrafya öğretmenlerinin teknolojiye bakış açıları ve teknolojiden yararlanma seviyeleri
(2007)Teknolojik gelişmeler 21. yüzyılın ilk çeyreğinin yaşandığı şu günlerde hayatın tüm alanlarında olduğu gibi eğitimde de çok büyük değişim ve yenilikler meydana getirmektedir. Özellikle bilgisayar ve İnternet merkezli olarak ... -
Üniversite öğrencilerinin fakülte kültürüne yönelik algıları
(2007)Bu araştırmanın amacı, akademik bir örgütte okuyan öğrencilerin okudukları fakülteye ilişkin kültürel algılamalarını belirlemektir. Giresun Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Okulöncesi ... -
Zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin ilköğretim 3. sınıf matematik dersi öğretim programındaki kazanımların gerçekleşme düzeyine ve öğrencilerin akademik özgüven özelliklerine etkisi
(2008)Deneysel olarak zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin kazanımların gerçekleşme düzeyine ve öğrencilerin duyuşsal özelliklerine etkisini belirlemek amacıyla yapılandırılan bu araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu ... -
Sınıf rehberliği öğrenme yaşantılarının düzenlenmesi
(2006)Bu makalenin amacı, sınıf rehberliği etkinlikleri programının dördüncü öğesi olan eğitim-öğretim durumları öğesi ile ilgili bir öneri sunmaktır. Makalede yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf rehberliği etkinliklerinin öğretim ... -
Necatibey Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları
(2007)Araştırmada ortaöğretime öğretmen yetiştiren 3,5+1,5 programlarındaki öğrenciler ile ilköğretime öğretmen yetiştiren lisans programlarında okuyan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının program, sınıf ve ... -
İlk ve ortaöğretim kurumlarında öğretmen-öğrenci ilişkilerinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi: Van ili örneği
(2010)Bu araştırmanın amacı öğretmen-öğrenci ilişkilerinin ilk ve ortaöğretim kademelerinde sınıf içi, okul içi ve okul dışı boyutlarda nasıl gerçekleştiğini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Van ili merkezinde 10 ilköğretim ... -
Ağ araştırması (web quest) tasarlayıcılarının bu etkinliklerin hazırlanması sürecine ve Türkiye'de uygulanabilirliklerine ilişkin görüşleri
(2009)Nitel tasarımda gerçekleştirilen bu örnek olay araştırmasında Ağ Araştırması etkinliği hakkında bilgi sahibi ya da en az bir Ağ Araştırması etkinliği hazırlayan eğitimcilerin Ağ Araştırması etkinliklerinin hazırlanması ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin öznel iyi oluş durumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
(2011)Bu çalışmada, sporun ve bazı değişkenlerin orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerine nasıl etki ettiği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Erzurum il merkezinde bulunan ortaöğretim ... -
Öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi derslerine yönelik tutumlarının incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği)
(2011)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin geneline yönelik olarak tutumlarının belirlenmesidir. Bu amaçla, öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisine yönelik tutumları çeşitli ... -
A comparison of pre-service English Language Teacher Training systems in Turkey and Japan
(2012)Bu çalışma, Türkiye ve Japonya’daki İngilizce öğretmeni yetiştirme sistemlerini karşılaştırarak sistemler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koymayı amaçlayan bir ülkeler arası karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. ... -
19. yüzyıl ortalarında Balkanlarda bir Osmanlı kasabasının sosyo-ekonomik yapısı: Vulçıtrın
(2012)19. yüzyıl Osmanlı dünyasının anlaşılmasında ve Osmanlı taşrasının sosyo-ekonomik yapısının ortaya konulmasında Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nde bulunan temettuat defterleri koleksiyonu araştırmacılara çok önemli veriler ... -
An overview of the swedish education system and supervision
(2012)Karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, özellikle eğitim bilimleri içinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmalardan elde edilen bulgular temelde çeşitli ülkelerin eğitim uygulamaları hakkında bizlere yararlı bilgiler verir. ... -
Yeniden kavramsallaştırma akımı ışığında Türkiye’de eğitim programları ve öğretim alanı üzerine özeleştirel bir çözümleme
(2014)Bu çalışmanın amacı, ABD’de eğitimde program çalışmaları alanında 1970’lerde ortaya çıkan yeniden kavramsallaştırma akımının temel tezlerini ve alana getirdiği yeni bakış açısını incelemek ve buradan hareketle Türkiye’de ... -
Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ingilizce öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşleri
(2014)Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşlerini çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırma, ... -
What is massive open online courses (MOOCs) and what is promising us for learning? A review-evaluative article about MOOCs
(2014)Daha çok Amerikan kolej ve üniversitelerince sunulan Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersleri (KAÇD), öğrencilere birçok dersin içeriğine ücretsiz olarak ulaşım imkânı sağlamakla daha fazla öğrenciye ulaşmayıhedeflemektedir. Bu ... -
Türk eğitim tarihinde aydınlığın geldiği ocak: İsmail Gaspıralı ve eğitim-öğretim faaliyetleri
(2014)Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, İsmail Gaspıralı’nın, “eğitim-öğretim” faaliyetleri bağlamında, bilginin değerlendirilmesi, yeniden üretilmesi ve üretilen bu bilgiyle yeni bir dünya oluşturulması noktasındaki ... -
6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
(2014)Bu araştırmanın temel amacı öğretmen görüşlerine göre 6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir ve Balıkesir İlinde görev ...