Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Bildiri Koleksiyonu: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 47
-
Yiyecek içecek işletmelerinde tam zamanında üretim felsefesinin lojistik köylerde uygulanabilirliği
(SUBU Turizm Fakültesi Yayını, 2018)Yiyecek ve içecek işletmeleri 20. yüzyılın son çeyreğinde daha fazla önem kazanmıştır. Gerek ekonomik durumun iyileşmesi gerekse kadınların iş hayatına atılması insanları dışarıda yemek yemeye itmiştir. Bu bağlam yiyecek ... -
“Kendin yap” (DIY) restoranların incelenmesi
(Şule Aydın, 2019)Tüketim toplumundan üretim toplumuna geçilmeye başlanmasıyla birlikte tüketiciler kendi ihtiyaçlarını hazır ürünlerle değil, kendi isteklerine göre oluşturdukları ürünlerle gidermeye başlamıştır. Bu değişim IKEA etkisi, ... -
Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde aşçılık programlarının durum analizi
(Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Derneği, 2018)Food and beverage services, has become a major area of employment in Turkey. This situation brings the need for qualified human power. At this point, the importance of culinary education, in which a number of professional ... -
Destinasyon pazarlamasında Toyota Way 4P modelinin kullanılabilirliği (Sındırgı örneği)
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdtirlüğti, 2017)Destinasyon pazarlaması; bir yerin öz niteliklerine uygun olarak oluşturulan destinasyon kimliğinin, seçili hedef kitlelere dönük olarak etkin iletişim çalışmaları ile daha çekici hale getirilmesidir. Destinasyon ... -
Essedra ve Nuhun ambarı projelerinin incelenmesi (Edremit zeytin ve zeytinyağı ile ilgili bir öneri)
(Düzce Üniversitesi Yayınları, 2018)1970’li yıllardan sonra teknoloji ve sanayi alanındaki ilerlemeler doğayı yok etmeye başlamıştır. Bunun sonucunda ortaya çıkan doğal kaynakların azalması, küresel ısınma, iklimlerin değişmesi gibi problemler son yıllarda ... -
Turistik çekicilik unsurları içinde yiyecek içecek işletmelerinin yeri: Sultanahmet örneği
(Yıldız Technical University Istanbul Historical Peninsula Application and Research Centre, 2013)Tourism, as an important element of contemporary society is growing constantly. The rapid changes in the tourism sector has led to a variation in preferences and types of tourism. Searchs for new destinations have emerged ... -
Dışarıda yemek yeme alışkanlığında etkili faktörlerin belirlenmesinde alternatif bir yöntem olarak planlanmış davranış teorisi
(Deuzem, 2016)Bireylerin dışarıda yemek yeme alışkanlıkları, temelde ev dışı yiyecek içecek tüketimi konusu ile ilgili kabul edilmektedir. Ticari anlamda ise; dışarıda yemek yeme alışkanlıkları bireylerin ev dışında bir işletme tarafından ... -
Tasarım kavramı ve otel işletmelerinde tasarımın önemi
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Günümüzde insanların değişen turizm algısıyla beraber, tatil ihtiyaçlarında da önemli değişiklikler olmuştur. Yoğun iş temposuyla yıl boyu çalışan insanlar tatillerinde kendilerini ayrıcalıklı ve özel hissetmek istemektedir. ... -
Z kuşağının yiyecek ve içecek alanında oyun içi reklama tepkisi
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Z Kuşağı’nın gerek salgının etkileri gerek teknolojinin içine doğmuş olmaları sebebiyle kullandıkları kitle iletişim araçları ve teknolojik aletler, diğer nesillere göre farklılık göstermektedir. Sadece kullandıkları ... -
Destinasyon markalaşma sürecinde etkinlik pazarlamasının gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: İznik örneği
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Destinasyon markalaşması; merkezinde marka kimliğinin geliştirilmesi olan, destinasyona karakteristik özelliklerini kazandıran ve ek çekicilikler sağlayan süreç olarak adlandırılmaktadır. Başarılı bir destinasyon imajı ... -
Yiyecek ve içecek işletmelerinin lovemarks sürecinde, COVID19’un muhtemel etkileri- kavramsal bir tartışma
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Küresel bir salgın olarak kabul edilen Covid-19, ilk olarak 2019 yılında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkmış ve kısa bir zaman zarfında farklı ülkelere yayılarak milyonlarca insana enfekte olmuştur. Kıtalararasına yayılan ... -
Fast-casual restoranlarda VR (virtual reality) gözlüklerinin kullanımı
(SUBU Turizm Fakültesi Yayını, 2018)Amacı: Çalışma turizm sektöründe önemli bir yer tutan yiyecek ve içecek işletme türü olan fast-casual restoranlarda ürünün, hizmetin ve değerin sanal gerçeklik uygulamaları ve sanal gerçeklik gözlükleri ile birlikte nasıl ... -
Toplum 5.0 ve lojistik ilişkisinin yiyecek-içecek işletmelerinde incelenmesi
(SUBU Turizm Fakültesi Yayını, 2018)Lojistik ve teknolojinin beraber ivme kazanması işletmelerin rekabet ortamında ayakta kalmasını sağlamaktadır. Lojistik; doğru ürünün, doğru şartlarda, doğru miktarda, doğru yerde, doğru zamanda, doğru maliyetle, doğru ... -
Balıkesir Sındırgı ilçesinin UNESCO yaratıcı şehirler ağında “halk sanatları şehri” olabilirliğine ilişkin görüşler – Yağcıbedir Halısı
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdürlüğü, 2018)Günümüzde ülkeler, ekonomik kriz, hızlı nüfus artışı ve buna bağlı çevresel sorunlar gibi pek çok güçlükle karşı karşıya kalmaktadır. Ülkelerin ekonomik anlamda en büyük destekçilerinden olan turizm de karşılaşılan bu ... -
Yöresel gastronomik öğelerin marka değerinin oluşturulmasında ürün farkındalığının rolü: Balıkesir yöresi manda ürünleri örneği
(Katip Çelebi Üniversitesi, 2024)Özet Bilgisi Yok. -
Gençlik turizmi ve festival turizmi ilişkisi bağlamında TEKNOFEST’e yönelik yorumların analizi
(Gülay Börekçi, 2024)Bu araştırmanın amacı, bir festival çeşidi olan TEKNOFEST’e yönelik yapılan yorumların gençlik turizmi ve festival turizmi ilişkisi bağlamında irdelenmesidir. Bu kapsamda Ankara, İzmir ve İstanbul illerinde düzenlenen ... -
Yaygın gastronomi eğitiminin mevcut durumuna ilişkin nitel bir araştırma
(Hülya Gür, 2018)Eğitim, bireylerin meslek sahibi olmalarına olanak sağlayan ve aynı zaman da kişilik, ilgi ve yeteneklerinin gelişimine katkı sağlayan bir süreçtir. Bu çerçevede eğitim kurumlarının temel amacının, nitelikli işgücü ... -
Turizm alan yazınında engelliler ile ilgili çalışmaların bibliyometrik profili 2000 - 2013
(Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2014)Bu çalışmada, 2000-2013 yılları arasında turizm alanyazınında engellilerle ilgili çalışmaların çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu ... -
Elektronik ağızdan ağıza pazarlama (-e WOM) kapsamında Balıkesir’deki yiyecek-içecek işletmelerine yönelik yorumların değerlendirilmesi: Tripadvisor örneği
(Detay Yayıncılık, 2024)Elektronik ağızdan ağıza pazarlama, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte popüler olan bir pazarlama tekniğidir. Bu pazarlama tekniği, müşteriler için herhangi bir konu hakkında hızlıca bilgi toplama ve fikir ... -
Mutfak çalışanlarının doğrama tekniklerine yönelik kavramsal değişim süreçlerinin incelenmesi
(Detay Yayıncılık, 2020)Kavramsal değişim bilimsel ve uygulamalı alanlarda kullanılan kavramlardaki yanılgıların bilimsel çerçevede değiştirilmesi olarak ifade edilebilir. Çalışma kapsamında uygulamalı bir bilim dalı olarak gastronomi biliminde ...