Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDumanlı, Şeyma
dc.contributor.authorBirkon, İpek
dc.contributor.authorKöroğlu, Ahmet
dc.date.accessioned2025-03-18T05:33:13Z
dc.date.available2025-03-18T05:33:13Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.isbn978-625-00-1767-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16401
dc.description.abstractTurizm destinasyonlarının etkili bir şekilde tanıtılabilmesinde tanıtım filmleri kritik bir rol oynamaktadır. “GoTurkiye.com” platformu, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından oluşturulan resmi bir turizm tanıtım platformudur. Bu platform, Türkiye’nin doğal güzellikleri, tarihi ve kültürel zenginlikleri, geleneksel lezzetleri ve turistik cazibelerini gibi çeşitli içerikler sunmaktadır. Türkiye'nin kültürel mirası ve doğal güzellikleri, “goturkiye.com” platformu aracılığıyla ulusal ve uluslararası turistlere aktarılarak, ülkeye olan ilgiyi artırmak, turizm sektörünü desteklemek ve turizm gelirlerini arttırmak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma 25 Mayıs 2023 tarihinde “Go Türkiye” resmî sitesinin “Youtube” platformu üzerinden yayımladığı “Gezsen Anadolu’yu” başlıklı tanıtım filminin somut ve somut olmayan kültürel miras unsurlarının göstergebilimsel analiz yöntemi ile çözümlenmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini “Gezsen Anadolu’yu” tanıtım filmi oluşturmaktadır. Örnekleme yöntemi olarak amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme tekniği tercih edilmiştir. Araştırma yöntemi olarak göstergebilimsel analiz yönteminden faydalanılmış ve araştırmanın amacına uygun olarak belirlenen kesitler Saussure’nin modeli kapsamında gösterge, gösteren ve gösterilen bağlamında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda somut kültürel miras unsurlarını temsil eden 33, somut olmayan kültürel miras unsurlarını temsil eden 20 kesit saptanmıştır. Elde edilen göstergelerin çözümlenmesi sonucunda somut kültürel miras kapsamında genel olarak Türkiye’nin inanç turizmi ve kültür turizmi gibi turizm türlerine yönelik kültürel ve tarihi dokusunun yansıtıldığı, somut olmayan kültürel miras kapsamında ise geleneksellik, el sanatları.en_US
dc.description.abstractEffective promotion of tourist destinations often relies on the critical role of promotional films. “GoTurkiye.com” is an official tourism promotion platform created by the Ministry of Culture and Tourism of the Republic of Turkey. This platform offers various content showcasing Turkey's natural beauty, historical and cultural richness, traditional flavors, and tourist attractions. The cultural heritage and natural beauty of Turkey are conveyed to both national and international tourists through the “goturkiye.com” platform, aiming to increase interest in the country, support the tourism sector, and boost tourism revenue. In this context, this study aims to analyze the concrete and non-concrete cultural heritage elements of the promotional film titled “Explore Anatolia,” which was published on May 25, 2023, via the official “GoTurkiye” website on the “Youtube” platform, using the semiotic analysis method. The sample of the research consists of the “Explore Anatolia” promotional film. The criterion sampling technique, one of the purposeful sampling methods, was chosen as the sampling method. The research employed the semiotic analysis method, and the selected segments, in line with the research objective, were analyzed in the context of the sign, signifier, and signified according to Saussure's model. As a result of the research, 33 segments representing concrete cultural heritage elements and 20 segments representing non-concrete cultural heritage elements were identified. The analysis of the obtained signs revealed that, in the scope of concrete cultural heritage, Turkey's cultural and historical texture, particularly related to types of tourism such as faith tourism and cultural tourism, is reflected. Within the scope of non-concrete cultural heritage, elements of tradition, handicrafts and crafts, regional products, and gastronomic features are collectively exhibited.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherZekeriya Bingölen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTanıtım Filmien_US
dc.subjectSomut Kültürel Mirasıen_US
dc.subjectSomut Olmayan Kültürel Mirasen_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectPromotional Filmen_US
dc.subjectTangible Cultural Heritageen_US
dc.subjectIntangible Cultural Heritageen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.title"Gezsen Anadoluyu" tanıtım filminin kültürel imgelerien_US
dc.title.alternativeCultural images of the promotional film “gezsen anadolu”en_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal5. International Tourism and Cultural Heritage Congressen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4403-0167en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8000-3399en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6694-4667en_US
dc.identifier.startpage453en_US
dc.identifier.endpage454en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record